Proefles boogschieten gehad en het smaakt naar meer? Dan heb je verschillende mogelijkheden om lid te worden. De inschrijfformulieren kun je direct aan de bar ophalen na je introductieles en daar ook weer ingevuld inleveren.

Proeflidmaatschap

Een proeflidmaatschap kost 15 euro en houdt in dat je vier weken lang mag komen schieten. Dit zal dan gebeuren onder begeleiding van een trainer. Daarna kan je overstappen naar een volledig lidmaatschap. Het proefabonnement kost voor aspiranten (10-12 jaar) en junioren (13-18 jaar) 12,50 euro.

Kosten jaarabonnement

Het volledige lidmaatschap kost voor aspiranten (10-12 jaar) en junioren (13-18 jaar) 120,00 euro per jaar en voor senioren (18 jaar en ouder) is het 190,00 euro per jaar. Het lidmaatschap kan direct in de hal geregeld worden, want er is geen wachtlijst. De factuur krijg je dan toegestuurd na het inleveren van je inschrijving. Als je middenin een kalenderjaar of later lid wordt, zal het bedrag die periode ook weerspiegelen en betaal je minder.

Schutters die lid zijn bij een andere vereniging, kunnen ook bij ons komen schieten met een knipkaart. Een knipkaart kost 30 euro en daarmee kunnen ze 10 keer komen schieten.

Materiaal

De eerste tijd heb je geen eigen boog nodig maar kan je gebruik maken van een verenigingsboog en -materiaal. Het is echter wel gewenst om na enkele weken zelf materiaal zoals armbeschermer aan te schaffen. De verenigingsboog mag een half jaar worden gebruikt, hierna moet een eigen handboog worden aangeschaft. Behalve het lidmaatschap en de aanschaf van het materiaal zijn er geen bijkomende kosten bij boogschieten. Voor wedstrijden kan wel een kleine vergoeding gevraagd worden.

Lidmaatschap opzeggen

Je lidmaatschap zeg je op door een brief of een email te sturen aan de secretaris van onze vereniging. Deze email of brief moet tenminste voor 1 december bij de secretaris zijn. Je kunt de secretaris via het contactformulier bereiken. Meer informatie hierover lees je in de statuten van de vereniging (artikel 9).